Czat na bloga Transformice :)

sobota, 11 kwietnia 2015

Jednak Edytor Map! (kody i budowla huśtawki)

Myślałam, że nie znajdę pomysłu na post o Transformice... Myliłam się :D. Przęglądam ciekawe zakamarki naszej gry "o czym by tu napisać posta?". W "Menu" patrzę, patrzę, a tu widzę "Edytor Map"! Idealny temat na sobotniego posta, wkońcu potrzebuje on dużo skupienia i koncentracji. Więc zaczynamy! Może zacznijmy od tego "Co to jest edytor map?" W nim naprawdę możemy zaszaleć z naszą fantazją! Stworzyć własną mapę, z gruntów, mysich obiektów oraz obiektów szamana. Ale aby zrobić taką mapkę musimy mieć w profilu zebrane 1, 000 serków, bo inaczej nici z zapisania naszej mapy. Trochę przykre prawda? Ale myślę, że jak będziecie z zapałem zbierać sery, to szybko zbierzecie odpowiednią sumę. Chyba, że jesteście stałymi graczami i od dawna macie zebrane 1, 000 serów. A więc zaczynajmy z robieniem! Wchodzimy do naszego edytora i zaczyna się zabawa! Na początku mamy podstawową małą długość i szerokość naszej mapy, ale w oczywiście możemy to zmienić.
Aby powiększyć naszą mapkę klikamy "Zapisz / Wczytaj / Tekstuj", pojawi nam się taka ramka :
I do niej musimy wpisać następujące kody:
Długaaa mapa (taka jak Defilante)
<C><P L="4800" defilante="0,0,0,1" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>
Troszeczkę dłuższa mapa
<C><P L="1600" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>
Mapa długa i szeroka :33
<C><P L="1600" H="800"/><Z><S /><D /><O /></Z></C>
Po wpisaniu wybranego kodu kliknij "Wczytaj"
UWAGA! U mnie kody zadziałały, nie moja wina jeśli nie działają u was.
Oczywiście nie musimy korzystać z kodów, tylko zrobić mapę o standardowej długości i szerokości.

Ja jednak postanowiłam z nich skorzystać. Wybrałam ostatni kod. 

Zapomniałam dodać, że jeśli mamy przedłużoną mapę, musimy wcisnąć na klawiaturze spację, a następnie klikać myszką i poruszać mapą. Teraz gdy wiemy wszystko możemy zacząć projektować naszą mapę. Ja zalecam zacząć od jakiegoś gruntu. Do wyboru mamy : Drewno, Lód, Trampolinę, Czekoladę (XD), Ziemię, Trawę, Piasek, Chmurę (na niej myszki nie mogą stanąć), Wodę (w niej myszki pływają), Kamień, Śnieg, Prostokąt i Koło. Ja akurat wybrałam najpopularniejszy grunt "Trawę".
Później używamy tylko wyobraźni i fantazji możemy stworzyć chatkę, leśny domek i wiele innych.
Jak zapewne widzicie w tytule posta napisałam "(kody i BUDOWLA HUŚTAWKI"
Jeśli chodzi o kody mamy to już za sobą, jednak skupmy się teraz na budowli huśtawki.
Nauczę was jak ją robić. Klikamy w "Obiekty Szamana", a następnie bierzemy trzy deski : dwie duże i jedną małą, a także gwoździe : dwa czerwone i dwa niebieskie.
Bierzemy pierwszą dużą deskę i w kąt nachylenia wpisujemy "90". Zaznaczamy przeźroczysty obiekt.
Z drugą wielką deską robimy to samo.
Następnie bierzemy małą deskę i ustawiamy ją pomiędzy wielkimi w taki sposób :
A na koniec ustawiamy gwoździe w odpowiednich miejscach, o tak:
Klikamy "Zatwierdź mapę" i huśtamy się radośnie ;).
Do Następnego pościka! Pszczolkaxd.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz